Slut på letande!!!!

Tänk vad en helg går fort fattar inte alls var dagarna tar vägen.

I fredags efter jobbet åkte vi till gymmet, när vi hade varit där ett tag så gick brandlarmet och dom ville vi skulle utrymma lokalen. Men ena personalen sa att det inte var någon fara eftersom det verkade vara granne som alltid larmet går hos. Det är lägenhetshotell dom brukar alltid glömma plattor på. Strax där efter kommer brandkåren och dom var inte där länge var tydligen ingen fara med någon brand, men när vi kom ut från gymmet kändes det en doft av brandrök.

Lördagen körde jag Mikael till jobbet ville ha bilen under dagen. Så först blev det gymmet det skulle inte bli så lång sväng eftersom jag hade en del att göra men
jag kände mig ganska duktig körde spinning i dryga 2 mil.

Lördagen fortsatte med att hämta Olof som skulle fixa lite med el hem hos oss. Vi tog en tur hem först så han fick se vad han behövde sen ut till tornby och  handla.
Han satte igång med sitt och jag började laga mat. Efter maten forstatte han jag ställde mig i  diskbaljan. Efter en stund kom han och behövde plåster han hade gjort sig riktigt illa det blödde kraftigt så ett plåster var inte mycket att sätta på fick bli tryckförband. 
Men Olof fixade färdig våra nya kontakter så nu slipper jag alla dessa skarvsladdarna fixade även lysknapparna i köket som målarns hade kladdad massor av färg på.

Söndagen så var jag ute i trädgården och klippte ner det sitta som skulle göras. Under tiden jag var ute kom Annica och Ludvig.
Mormors lilla hjärta har börjat bli stor det märks tydligt han har börjat med att trotsa lite tidigt än.
Men han har börjat härma ord inte på befallning utan när han vill. Han brukar alltid slänga ut mina påsklämmor har ganska så många, sa åt honom flera gånger att han skulle städa och till slut kom ordet STÄDA. Sen blev det ett roligt ord man kunde ju dansa till det. Sen har börjat om att stoppa saker i mun och man säger åt honom att sluta så det kom och SLUTA ett annat ord han också säger är kaka.



Här har mormors hjärta nästan städa upp ena lådan.

Igår var vi ledig och det var skönt för vi var tvunga att titta ut vilka komoder vi skulle ha. Inte lätt när det finns mycket att välja på. Men vi hade bestämt att vi skull köpa svedbergs komoder till båda toaletterna, har vänta på att jag skulle få besked från en affär om vi fick köpa en komod som vi tyckte var så snygg, den finns inte att köpa längre men vi gav upp har inte hört något från dom på en vecka då fick det vara.

                     

Så den här komoden blir det i badrummet och spegelskåpet fast det blir också i ek.



Den här komoden blir det i nya toan. Kommer även att ha en spegel med 200st lampor i den får ni se när toan är klar.



Hoppas även att jag får in detta badkar annars så får jag ta ett mindre. Vi har nu ett 160cm badkar och det sitter ganska inklämt och nu ska vi ju ha kakel så ett stort frågetecknen om vi får in ett 157cm badkar eller om jag måste gå ner till ett xom är 150cm. Ja den gåtan blir inte löst ännu dröjer ett tag till.


Kommentarer
Postat av: soffie

å va go han är å så snyggt ni får det,vad ska ni ha för färger på kaklet? kramen

2012-03-27 @ 21:09:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Jag håller med, tiden den bara rusar fram. Ha en fortsatt fin kväll!

2012-03-27 @ 22:48:33
URL: http://madelein.se
Postat av: dianasdrommar

Kul med nytt badrum :) kram Diana

2012-03-28 @ 06:45:31
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Camilla

Ser verkligen framemot att se då det är färdigt.

Kram!

2012-03-28 @ 16:02:46
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: soffie

svar:det låter ju supersnyggt, må så gott

2012-03-28 @ 18:48:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Skönt att det går framåt med planeringen av er renovering. Snart dax för byggstart :D

2012-03-28 @ 21:32:00
URL: http://rotthus.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt

Blir fint syrran

2012-03-28 @ 21:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0