Dagen!!!

Godkväll!!! Ja idag har det regnat fruktansvärt här i Linköping, vi blev bara dyblöta när vi gick ut och vi var inte ute mer än högst en kvart och ett av barnen hade en vattenpöl i gummistövlarna som tur var så skulle hon med brosan till bvc så hon kunde ta med andra gummistövlar. Idag fick barnen korvstroganoff till middag och imorgon blir det fisk. Efter maten så sov 2st av barnen den lille hade somnat innan så sen var det bara 2 barn vakna 2 av barnen var lediga idag och kommer nog att vara det resten av veckan men efter vi ätit mellanmål så kunde vi gå ut i solen men innan vi kom ut blev det att städa hallen ett av barnen hoppade och sprang omkring imin lille hall och pang så var blomkrukan nere på golvet ja där låg jord och sten över allt dax att hämta damsugarn så det tog ett tag innan vi kom ut väl ute tog vi en promenad och det var riktigt varmt i solen, när vi kom hem så var det dax för 2 av barnen att gå hem och sen fanns 3 barn kvar och dom är syskon så dom går hem samtidigt så 17.05 var huset tomt från barn men dom kommer imorgon igen första barnet kl 6. Mina föräldrar kom in på en snabb visit dom skulle hämta filmer och lp-skivor som vi hade efter svärfar kan ju inte spara på allt vi har sparat en del fimer och skivor. Så nu sitter man själv en liten stund till Mikael slutar 19:30 så det är snart dax, har under tiden fixat med att göra iordning några äpplepajer det blev 3 st 2 stora och 1 liten gott att ha i frysen när vintern är här. Nej nu ska jag läsa lite bloggar innan jag lägger igen min dator, ha en jätte skön kväll och god natt. Kram Susanne


Den kom fram iallfall!!!!!



Mina pajer som står i ugnen det är nu bara 15 minuter kvar till dom är klara, det är amrikanska äpple pajer.

Kommentarer
Postat av: soffie

mmm va gott hur gör man dem:O9

här regnade det med på f.m men sen kom solen fram :O)

2009-08-26 @ 21:19:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sarah

Oj de där pajerna såg inte helt fel ut!!! Har varit på föräldramöte och är så fikasugen :)

Trevlig torsdag!

2009-08-26 @ 21:33:21
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: annica

får väl säga så här..första natten funkade bra, andra natten inte alls, i natt vet jag inte då jag somna i soffan å sov där tills Johan åkte å jobbade..Vi bestämde att om jag faktiskt somnade så skulle jag få sova..Va inte alls bra igårkväll..

Idag känns det fortfarande inte bra, men bättre än igårkväll iaf då jag hade fruktansvärt ont i kroppen.

Kram

2009-08-27 @ 09:33:41
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Thalina

Här i Norrköping regnade det också men inte lika mycket som hos dig.Inte dumt att göra pajer för att ha sen.Jag gör också mycket mat och fryser in.Ha en fin kväll kram Thalina

2009-08-27 @ 15:28:03
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: marma

Här har varit uppehåll så man kunde plocka svamp.

Gu' va' gott med äppelpaj - måste göra några någon dag just för att ha i frysen i vinter. Göttgöttigöttgött!

Kramar/marma

2009-08-27 @ 17:51:11
URL: http://marmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0