Upp och ner!

Jag är jätte dålig på att blogga, men det har varit lite upp och ner en tid.
 Min kollega blev övertalig så hon får inte jobba som dagmamma längre utan kommer att gå ut i pooltjänst på förskolorna.
Jag flyttar över till ett annat gäng dagmammor, det känns lite jobbigt att hoppa in i ett gäng som redan varit tajta ett antal år. Så jag har varit lite ur gängorna ett tag nu men nu är det snart semester och hoppas då kunna vila upp mig och få nya krafter inför hösten.
Under sommarn kommer jag även jobba på förskolan först skulle det varit 3 veckor men jag lyckades få semester en vecka till så 2 veckor på förskolan ska nog gå bra, det är ju inte första gången jag jobbar där.
 
Haft lite problem men min magen en tid och det gör ju att man inte är på topp. Igår ringde min läkare från reumatologen  det var skönt att höra att min kropp svarat på den nya medicinen jag fått, det är bara att man har även påverkats av medicinen. Det är ju inte så roligt att den blir sämre men att ha ont i lederna är inte det roligaste heller.
 
Idag så har vi inte mycket barn på jobbet så jag fick ta en ledig förmiddag och det är ju skönt. Så tänkt jag skulle ta en och ge mig ut att springa en runda alltit skönt att komma ut och röra på sig.
 
Igår regnade hela dagen här inte alls kul jag hade mina 7 dagbarn så tog på dom regnkläder och gav oss ut en runda. Barnen tyckte inte det var så roligt ute när det regnade men som jag sa åt dom att man behöver friskluft även om det regnar. Har haft 8 dagbarn nu en tid men det ena barnet har gått på semester och till hösten har jag bara 3 dagbarn kvar kommer att kännas tomt.
 
Mina goa barnbarn.
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Vad tråkigt att bli omplacerad, så där...
Vad skönt att din kropp svarar bra på medicinen.
Kram!

2013-06-15 @ 08:42:48
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: soffie

å sötisarna där:)

2013-06-15 @ 22:19:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: syrran

Så söta de är <3

2013-06-16 @ 20:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0