Inte på topp!!!!

I dag känner jag mig inte på topp, jobbig för så här har jag inte känt mig på ett tag. Hoppas verkligen att hitta tillbaka fort.

Dagen då, får börja tidigt idag men då får man ju också gå hem tidigt det är ju skönt. Så när jag har slutat så åker vi till gymmet det ska bli skönt, då kan man ha lite annat i tankarna.

Nu är det bara idag och imorgon kvar att jobba på dagis, sen blir det att jobba hemma. Blir då lite skillnad på arbetsdagar, jag ska ha 7barn + 2 inskolningar. Dom som ska skolas in har ännu inte hört av sig, jag har försökt ringa men inget svar, kan ju vara så att dom är på semester ännu.

Undrar om dagen bjuder på sol eller blir det regn, hoppas iallfall på lite sol men inte så varmt. För när man jobbar är det så svårt att sova när det blir för varmt inne och barnen blir gnälliga dom orkar inte vara ute.

Snart är det bara 4 veckor kvar tills man har semester igen det tycker jag är jätte skönt, för då börjar nästa alla att jobba igen.

Tacksam blomma den har blommat jätte mycket.

Tisdag!!!

Ja nu har vi kommit fram till Tisdag. Är inne på min sista vecka att jobba på dagis, sen blir att jobba hemma och då ser tiderna lite annorlunda ut.
Men jag har faktiskt trivs jätte bra på dagiset och det har varit bra arbestskamrater. Det som ska bli skönt är att slippa ta med sig matlådor, för det är man inte van vid att ta med. Nu på morgonen så har jag fixat till mat till Mikael och mig inte alltid man har rester.

I söndags så var vi hos Sandra och Anders, Sandra fyller år nästa Söndag men då är dom inte hemma. Så vi var där i Söndags istället där vi fick mat och fika det var jätte gott.

Dottern ville tyvärr inte vara med på bild så blev att ta bort den.

Blev bland annat 10st handkräm m.m Sandra förburkar ett antal handkräm per år.

Lilla Ludvig var också  där en glad grabb.

Jag hänger allt med när ni pratar och skrattar då gör jag likadant.

Sandra fick så fina örhängen av sin syster.

Nej det är dax för jobb jag slutar med en bild av ludvig som ska ha allt i munnen.

ÅSKA!!!!

Usch vilken natt det varit, åkan har dundra mer än någonsin så mycket sömn blev det inte. Skönt att det är fredag så man hoppas kunna sova i helgen.

Igår var jag på gymmet det är inte så vanligt att jag går 2 dagar i sträck, men i förrgår så jobbade jag mycket med mina armar så i går fick det bli kondition i stället så jag sprang 7km det var länge sen jag gjorde det. Men nu får jag vänta tills på lördag och åka till gymmet.

Idag börjar jag inte så tidigt 11:15 så ska ta och stryka och tvätta det jag har skönt att bli av med innan helgen. Hinner nog även dra fram damsugarn så slipper man det imorgon också. Alltid skön att förbereda lite inför helgen så man kan ta det lugnt och när man börjar så sen också och sen slutar jag hyfsat också 16:30.

Dax att sätta lite fart för klockan rusar iväg ser jag.

Mormors hjärta ska tydligen också bli busschafför.

Jobbar!!!

Just nu jobbar jag på dagis och det fungera jätte bra, det är inte så mycket barn så lugnt är det.

Igår var vi på gymmet ska även dit en sväng idag också får bli att springa idag. Var även och handlade presenter till dotter hon fyller snart år. Blev att kolla inne på peak butiken dom hade halva priset på allt, så blev en del handlat.

Idag har vi regn men det får man stå ut med, jag jobbar ju så gör inte mig så mycket.

Nu har snart den här veckan gått så då har man bara 3 veckor kvar tills man har semester igen, det ser jag fram emot och hoppas då på bättre väder. Men jag har hört att Augusti skulle vara den bästa månaden att ha semester i.

Nej har inte mycket att skriva om så får höras en annan dag.

Saknar mitt lilla hjärta. Han mår inte helt bra just nu, troligen tänder på gång.

OJ så många veckor!!!!!

Ursäkta mig kära vänner hade inte räknat med att det skulle ta flera veckor för mig att skriva.
Men nu är jag tillbaka semestern är över för den här perioden har några veckor senare.

Vad har jag hittat på under semestern då, hm ja inte så mycket men lite har vi gjort.

Vi har varit i Karlskrona några dagar där var det fint, vi brukar åka ner till Kalmar där vi trivs jätte bra men tänkte att nu ska vi ta ett annat ställe så då blev det Karlskrona.

På det här hotellet bodde vi.
Resturangen ligger när vattnet.

Härliga sängar var det.

Den här utsikten hade vi.

Blev en gungmotorcykel till Ludvig.

Vi var tvugna att titta in på bilmuseet. Det var jätte intressant.

När vi åkte hem från Karlskrona tog vi över Hultsfred och besökt min syster och hennes fam.
Svängde även in hos mina föräldrar så blev mycket gjort under den resan.

Blev sen några lugna dagar hemma. Åkte över en dag till Söderköping tog med oss Annica och Ludvig, där blev det en glass på smultronstället.

Här är mitt underbara barnbarn, tyvärr blev det ingen bild när vi åt glass.

Ja och nu är man igång att jobbar igen, men jobbar inte i hemmet nu på två veckor. Är på ett dagis och jobbar och det har fungerat jätte bra idag så hoppas det fortsätter i samma spår.

Det var några rader från mig hoppas verkligen inte jag ska dröja två veckor innan jag skriver igen.

Semester!!!!

Nu har jag semester i 2 veckor får se om vi ska åka iväg på något. Igår kväll hade jag alla föräldrar och barn på fika det var trevlig fick fina sommar gåvor från dom.

Idag har vi mulet väder men än så har det inte kommit något regn, men varmt är det kl 6 hade vi 20 grader. Blir det något regn så kommer det nog komma åska också.

Får se vad man ska hitta på idag maken jobbar fram till eftermiddagen sen har han också semester. Tänkte jag skulle gå ner till skolan med min rapport så slipper jag gå ner senare under veckan.

Har inte hänt så mycket just nu så jag får återkomma.