Magsjuk!

Då har man haft magsjuka också det har inte hänt mig på flera år. Men hade ett dagbarn som redan från morgonen då hon kom att hon hade ont i magen pappan sa att hon inte hade ätit något så kanske inte så lustigt med magvärk.  Hon åt sin smörgås och inget mer klagande för vi skulle gå ut med då gick hon på toan och det kändes bättre sa hon. När vi kom hem klagade hon åter att hon hade så ont, fick i sig mat och strax därefter så sprang hon flera gånger och då säger hon att det rinner som vatten okej tänkte jag tittade på klockan hon skulle hem om 15min ingen ide att ringa, men jag sa att hon inte fick komma dagen därpå. När jag slutat jobbet vid 17.15 så åkte vi iväg till gymmet väl framme och jag går ut ur bilen känner jag att jag börjar må illa nej tänkte jag inte magsjuka tack. Jodå när vi kom hem satte det igång ordentligt det var bara att ringa runt till kollegan och föräldrar om att jag inte jobbade dagen efter. Är nu iallfall på benen men magen är inte okej efteråt det brukar ta några veckor innan jag blir bara, sen var jag inte helt okej med min ulcerös colit innan jag åkte på magsjuka. Men ringde 1177 idag och fick besked om att jag inte var smittsam iallfall men kunde ta sin tid när man har tarmsjukdommar.
 
Två dagar i rad har jag nu varit ute på tomten klippt ner buskar och räfsat upp gamlat löv, så nu ska jag bara ta det lugnt resten av den här helgen som snart är slut tyvärr.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fy för magsjuka. Och stor kram till dig, hoppas det löser sig med hjärtat!!!

2013-04-21 @ 12:59:57
URL: http://rotthus.blogg.se
Postat av: camilla

Jag åkte också på magsjuka. Och jag fick också den från jobbet. Det är helt sjukt att vi ska måste få en karensdag då vi får magsjukan genom vårt jobb :(
Kram!

2013-04-24 @ 06:53:53
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0