Blev en Linus!!!

Nu har mitt andra barnbarn kommit till världen det blev en liten Linus. Lilla Linus vägde 3960 och 53cm lång, han föddes med läpp och gomspalt vilket gjorde att Annica och Johan fick en chock det var ju inte vad dom tänkt sig. Men chocken la sig ganska så fort dom fick träffa läkare och fick veta väldigt mycket. Man vet ju idag att läkarna är vana vid såna här operationer men det kommer att bli jobbigt med alla operationer som ska göras, men vi kommer att ställa upp till 100% det vet dom.

Här är första bilden jag tog på Linus, mormors lilla gull är så jätte go.
 
Vi hade ju hand om Ludvig några dagar eftersom Annica och Johan var kvar på sjukhuset, så Ludvig fick följa med mig till jobbet barnen frågade mig i går om int Ludvig och skulle komma.
 
Vi hade med Ludvig till gymmet och det gick faktiskt bättre än vi trodde han var jätte snäll och lyssnade när vi sa åt honom. Efter gymmet skulle vi handla lite och hade lovat att Ludvig skulle få köpa lördagsgodis han skulle vilja köpt upp hela butiken om han fick som han ville, men det fick räcka med en påse bilar och påse med apor.
Efter vi hadlat så åkte vi hem och tog oss lite korv för att sen ge oss av till brandstationen som hade lite underhåll för barn.
Men inte var det så lätt att hålla ordning på Ludvig han hade som vanligt spring i benen, fattar inte att han kan hålla igång som han gör.
 
Blev några bilder tagna mellan allt spring. Efter ca 1 timme var han så trött dax för hemfärd så han får sova lite innan mamma och pappa hämtar hem honom. Ludvig somnade på några sekunder så trött var han.
Han fick en tågbanan av oss och den skulle han leka med hela tiden bästa var att det ena tåget gick av sig själv, men han hade svår att låta det åka på banan själv han ville hjälpa tåget framåt.
 

Helst så ska man sitta på banan då når man tåget bättre.

Här får Linus lite mat av sin pappa han njuter.
Jag njuter varje dag att jag har så goa barnbarn som dom säger det är livets efterrätt och det vill jag lova att det är.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis till barnbarnet, tufft för dom men sjukvården är väl bra idag.


Ja det får gärna vara snö över jul men sen vill jag ha 5 plus och torrt på backen!

2012-09-18 @ 15:48:11
URL: http://rotthus.blogg.se
Postat av: tess

MEn grattis till ett underverk till liten kille, va fin han är.... sötaste. Och va skönt det är att det idag finns så bra kunskap och att läkarna är så duktiga. Även om det är jobbigt när ett barn ska behöva gå igenom operationer och sådant som liten så kommer det gå bra och de är så tåliga och duktiga de små liven. Och med ert stöd kommer de klara detta fint.

Jag har inte heller varit runt på bloggar nu det har varit en svacka men är på g tillbaka lite granna.

Det är sådär... allt står i min blogg...

2012-09-19 @ 07:46:29
URL: http://tess701.blogg.se
Postat av: Anonym

grattis till ert söta lilla barnbarn ,när ska de göra första operationen, idag är ju läkarna så himla skickliga ,hihi va roligt han hade Ludvig å grattis till storebrorsan:)

2012-09-19 @ 20:34:18
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Camilla

Ett STOOORT grattis till det nya barnbarnet!
Kan tänka mig att du är stolt som en tupp ;)
Kram!

2012-09-20 @ 07:39:51
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0