Svenska tack!!!

Helgen har varit kanon fick träffa mina töser med deras respktive och barnbarnet. Annica, Johan och Ludvig kom först hem till oss och åt lite mat. Det blev lasagne och till efterrätt blev det chokladpudding. Ludvigs ögon bara lyste när jag plockade fram elvispen för det kommer han i håg att han fick hjälpa mig att vispa förra gången. Så han fick allt hjälpa till med vispandet denna gång också och det blev även grädde denna gång också.

När Ludvig hade sovit så åkte vi iväg till Sandra och Anders. Lisa och Olof kom också dit. Fick så mycket gott fika bröd som hade bakats under morgon timmarna, men vi fick även en jätte god pannacotta. Hade en jätte trevlig söndag, sådana dagar skulle jag vilja ha lite oftare.

Igår var det jobb som gällde blev en ganska bra dag, visst var det Måndag det märktes på barnen fattar inte vad dom får all energi i från. Sen på kvällen var det möte, inte så roligt att gå på efter jobbet slut men det är ett måste. Jo möte vad handlade om lönekriterier men det är en sak som vi alla undrar över varför kan dom inte skriva på svenka så man förstår orden. Men det ska väl se bättre ut med finare ord. Men vi satt flera stycken och undrade vad ordet DIDAKTIK betyder det var inte så många som visste vet ni vad det betyder.

Idag är jag ledig ska hinna med lite på förmiddagen eftersom det snart är påsk. På eftermiddagen blir det gymmet får se hur många gånger man kommer iväg denna vecka. Sen har man inte inte många dagar kvar att jobba 2 dagar och torsdagen vet jag faktiskt inte hur det ser ut vet inte hur mycket barn jag har och hur länge dom är kvar oftast går barnen hem tidigare en sådan här dag men vi får se.

Längar tills fredagen då Ludvig kommer hit och sova över några nätter ska bli så mysigt. Får hoppas det är lite varmare ute så vi kan var ute så mycket som möjligt.

Kommentarer
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Tack, det var snällt sagt! Det var skönt att det slutade väl!

2012-04-03 @ 19:42:01
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0