Formelkörning!!!!!

Ja nu är det sista dagen man är ledig. Idag blir det först naprapaten hoppas det är sista gången för den här omgången, är ju lite dyrt att springa där 500kr men å andra sidan blir ryggen toppen efteråt. Sen blir det en tur till gymmet skulle varit där igår också men maken mådde inte helt okej efter söndagen.

Som jag skrivet förut så skulle min man köra formelbil det fick han i 50-års present. Så i Söndags var det dax ta sig ut till formelskolan och få lära sig köra. Först började dom med lite teori dom fick läras sig hur dom skulle växla vid kurvor och när dom skulle öka och sakta ner.

Väl ute på banan gick allt jätte bra, han såg riktigt nöjd ut sittanade i bilen. Tyvärr så råkade han köra sönder sin bil dom sista varven och det han tänkte på var dom 19.000kr som är i självrisk, men så illa blir det nog inte dom tipade på att skadorna kom upp till ca 3.500kr. Men han fick en ny bil att åka i sen. Han fick även ta en tur i en ännu snabbare bil för dom tycket så synd om honom att han körde av vägen. Den färden blev lite snabbare som blev följden av att han inte mått så bra dagarna efter, han har lätt för att bli åksjuk.

Nu följer några bilder från formelkörning.



Här är det snart dax att ge sig av.



Här går det undan.



Just det inte omelett utan formel 1




Trångt att komma i bilen och sätta på sig bältet var inte det lättaste.



Här är farten hög.



Här är bilen bakifrån.



Lilla jag var också där och det var mycket spännande tyckte Ludvig, han följde med när bilarna åkte.



Svårt att se bilarna här när dom drar iväg.



Här står Anders och beundrar bilen.



Om man tittar så kan man se att bilen står utanför banan, det var där maken körde av i en vass kurva.



Men nu blir det ett nytt åk med en ny bil, då passade Ludvig på att hoppa ibilen det fanns mycket att titta på.



Visst ser bilarna tuffa ut. Har aldrig varit nära en sån bil men nu så har jag det.



Nu ska här bli åka av, som mest kommer var den uppe i 220km.



Här går det undan svårt att hinna med att ta bilder men här fick jag med en.
Så då har jag visat lite av formelkörningen maken tyckte det var jätte roligt, fast det inte gick så bra som han tänkt.

Igår tog vi oss en cykeltur eftersom det inte blev något gym och då hamnade vi i Lambohov. Där blev det mat och fika hade en mycket trevlig dag. Så här följer några bilder där ifrån också.



Det var kallt men gott.



Mat är jätte gott men hur länge ska jag behöva gapa???



Blir trött efter maten dax att sova. Så det blev en promenad.



Kul att leka titt tut.



Tog mina första steg igår och det var inte några utan många. Mormors gull.



Oh kolla morfar!!

Det var lite av våran dag. Hoppas ni haft en bra helg.


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Vilken grej! Jag köpte en julklapp till min man där han skall få köra Folkrace. Får se om det blir av nu under semestern. Det skall bli roligt att se i varje fall. Han fick Monza resan i 40-års present, kanske blir att köra Formelbil när han fyller 50 då :-)

2011-06-07 @ 10:24:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken dag!

Kan tänka mig att han blev nöjd med sin present.

Kram på dig!

2011-06-07 @ 20:51:39
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Annica

Å vilka bra bilder du fick på lilleman :)

2011-06-07 @ 21:26:57
URL: http://hostbebebis.blogg.se/
Postat av: soffie

hihi vilka goa bilder på gosingen ,å va roligt att åka sån men jag v et ej om jag skulle våga verkar ju gå så himla snabbt:)

2011-06-07 @ 22:46:19
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0