Vad ska vädret bli idag???

Godmorgon mina vänner!!! Vet att jag slarvar med min blogg säger jämt att jag ska bättra mig men blir det gjort???

Imorse när jag vaknade var det klar blå himel men sen blev det inte lika fin.



Man ser att den blå himlen försvinner men hoppas det det blåa vill återkomma.

I helgen har vi inte gjort så mycket, vi brukar ju träna på lördagarna men friskis har stängt igen alla lördag i 14 veckor inte klokt tycker jag så något gym blev det inte. Men vi tog oss en runda i stan och tittade in på 3 gym och fick 3 fria veckor att träna på så på lördag börjar vi med första gymmet och ser hur det är.

När vi kom hem från stan så stog Annica på verandan hon hade nyligen kommit skulle var hos oss på lördagen eftersom Johan jobbade hela eftermiddagen och kvällen. Vi tog oss en runda i trädgården allt behöver ju rensas det är ganska så lerigt i jorden efter allt regn som kommit men vi körde ett tag medans Annica satt och solade.

I Söndags gjorde vi inte så mycket heller tog oss en morgon promenad och sen ut i trädgården en stund så nu har vi rensat runt huset och cirkeln så kvarnen kunde få komma ut och sen ska där sättas blommor men vi har dom värsta ställena kvar att rensa vårat jordgubbsland är inte roligaste och sen har vi en slänt ut med vägen usch för dom ställena att rensa.

Min store bror ligger på sjukhuset har samma sjukdom som jag har har inte alls kul hoppas bara att ingen mer åker på det.  Vi tog oss upp till honom i söndag vi var där drygt ett par timmar sen var det dax för mig att åka hem och dricka 4liter laxabon det är ingen höjdare men man måste få ner skiten och det gick ju bra. Gjorde ju en Coliskopiundersökning i går.

Måndagen blev ingen frukost usch så jobbigt att inte få äta man blir ju så trött och snurrig samt huvudvärk inte alls skönt, men jag har ju snälla barn som hjälper än när man behöver hjälp så jag ringde till dottern och fick skjuts upp till sjukhuset det kändes rikitigt bra och tur för när jag kom innanför portarna så var det akut till toan och hade jag åkt buss hade det inte gått så bra. Tack Johan och Annica för skjutsen.

Undersökning gick väl skapligt men fick ta lite bedövning gjorde så himla ont fast bedövning hjälpte mig inte heller bara att man vart lull. Tarmen  så mycket bättre ut men ca 22cm längst ner ser inte så bra ut, så nu pratade läkarn med mig om en ny medicin  men då måste jag komma till sjukan varannan vecka istället för var åttonde, men han sa att åtta veckor kan jag ju inte gå heller utan ska jag fortsätta med remicade så bör jag gå var sjätte vecka men det ända jag vill är att må så bra som möjligt och gärna en längre tid, jag ska väl inte klaga för jag har mått rikigt bra efter sen jag började med remicade så därför vill jag fortsätta må så här toppen. Men för tillfället så ville inte min magen denna gång klara sig så länge har bara gått knappt 5 veckor emellan innan magen började krånlga igen. Får se när jag får en ny tid för remicade.'

Igår fick vi besked om att en släkting till oss gått bort väldigt hastigt hon var inte sjuk för överigt, men familjen hade varit ute och ätit mat och sen fick hon ont imagen och karln ville köra upp henne till sjukhuset men det ville hon inte utan sa att det började släppa efter och hon gick och lade sig på kvällen han hade tittat till henne när han gick till sängs vid 23 och då sov hon, när han sen vaknade på morgonen rörde hon sig inte så han tog tag i henne och då var hon kall. Så hon måste ha somnat in lungt men vi vet inte vad hon dog av men det får vi väl veta efter ob som ska göras.

Idag är det dax att gå till jobbet känner inte rikgit för att gå dit mår inte helt bra har ju jobbigt med astma och sen fryser jag så himla mycket hoppas bara jag inte får feber då går jag hem från jobbet.

Ni får ha en ha en bra dag och hoppas solen får lysa på er. Kram Susanne


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men va alla tjatar om att ja inte ska gå ner i vikt, menm jag vill bara dit jag var förra sommaren, d handlar om ett par kilon och känslan av att känna mig lättare. Tycker ja ätit alldeles för dåligt på sista tiden bara..Men du behöver ju inte gå ner i vikt..Men hoppas att d där nya du ska få testa funkar ännu bättre då..Kram

2010-06-01 @ 08:25:15
URL: http://tjooffs.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej fina vän!

Förlåt att jag varit så kass på att höra av mig. jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått för dig.

Så jobbigt att din mage kronglar och inte vill hålla sig bra länge. Hoppas Remicade hjälper längre den här gången.

Imurel tar jag men fortfarande bara 50 mg om dagen. Läkaren vill höja till 75 men då mådde jag illa så jag tar det lite lugnt.

Tänker på dig och hoppas snart din mage blir bättre igen.

Varma kramar

2010-06-01 @ 08:45:11
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0