Hemma!!!!

Ja då var man hemma, har även hämtat Mikael på jobbet! Det var rikitigt trevlig i Kisa fick jätte god mat rådjurssadel och potatis tog faktiskt 2 ggr och sen blev det ju efterrätt men det brukar man få hos mina föäldrar. Var och hälsade på hos en bekant som har flyttade för inte så länge sen lägehten var nyrenovead det luktade riktigt nytt det var en mysig lägenhet och härlig stor inglasad balkong och köket det blev jag jätte förstjust i. Sen blev det ett besök hos min lille bror det var ett tag sen jag var där träffas inte så ofta man jobbar ju och sen bor vi en bit ifrån varandra. En promenad ner till ån blev det också är härligt att gå vid vattnet. Åkte hem vid strax innan 16 fick med mig både svamp, lingon och blåbär så nu har jag fyllt frysen med gosaker. Just jag skulle ju lägga ut receptet på maten jag gjorde igår här kommer det.

Lövbiffsgryta till 2 pers:

2 st lövbiffar, 1 rödlök, knappt 1 dl tomatpure, 2 dl lätt crème fraiche med franska örter, kalvbuljong ½ tärning, ca 2dl vatten, kalvfond efter smak, salt, peppar och persilja
Strimla lövbiffen och bryn den, hacka rödlöken och bryn några minuter med i lövbiffen. Häll över i en kastrull och smula ner kalvbuljongen och häll på vatten låt koka i ca 20 minuter, häll sedan i tomatpure och rör om låt koka ytterligare i 2 minuter. Salta och peppra efter smak och häll sedan i kalvfond och sen crème fraichen, till sist drag av kastullen och bland i färsk persilja. Servera med ris och sallad till. LYCKA TILL 

Vi tyckte det var jätte gott man kan minska ner på tomatpuren och ta den efter smak.
Ja vad ska ske nu jo min man tittar på formel1 och jag hamnade här, är så trött idag men man har ju bara slappat  idag så inte lustigt att man blir trött men skönt att bara ta det lugnt någon dag också. Ska väl kolla på sommarkrysset  vet inte vad det är mer på tvn brukar inte vara mycket att kolla på, får väl bli sängen tidigt ikväll och hoppas på att man kan sova. Ha en härlig Lördag kväll. Kram Susanne


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ååh, det där ska jag skriva av, lät hur gott som helst :)) Ha en fortsatt bra kväll!



Kraam

2009-07-25 @ 19:18:30
URL: http://anderspernilla.blogg.se/
Postat av: soffie regnar bort

jag har mail [email protected] å sofie broberg,

mmm va gott ni fick att äta!

2009-07-25 @ 20:57:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annica

Det låter som du haft en bra och avkopplande dag=) Det behövde du=)

Jag är precis hemkommen från jobbet..lite trött nu, ska ju upp tidigt imorrn igen..Men det går..

Kram

2009-07-25 @ 21:34:48
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: my

Kul att träffa familjen! Och tack för receptet!

Kram

2009-07-26 @ 14:41:07
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: marma

Spännande recept som måste provas!

Va' kul att få stoppa allt det goda i frysen- särskilt svampen. Jag ska under veckan ut och plocka på mig en del jag också.

Kramar/marma

2009-07-26 @ 15:13:57
URL: http://marmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0