Djungel!!!

Igår var jag ledig eller jag tog ledigt eftersom jag skulle till sjukhuset och sen till röntgen i mjölby.
Men först blev det en stund på gymmet härligt att få röra på sig och man känner sig att i dag kan jag unna mig.
Efter det blev det till sjukhuset där det gick ganska fort läkarn gjorde en undersöknig och sen fick jag en  ny medicin som han hoppades på kunna hjälpa mig. Mina tarmar har för mycket och det är därför jag har smärtor i magen och får springa på toan hela tiden. Som tur är så är inte min ulcerös colit igång men får man inte stopp på tarmen så är det stor risk att den sjukdommen och sätter fart, det vill inte jag för då vet jag vad jag har att vänta mig och det är inte alls roligt.

Mjölby besöket gick jätte fort dom sa att det var ca 20min att vänta tyckte inte jag var så lång tid, men efter ca 10 min så kom jag in och där inne tog det inte lång tid att ta bilder. Togs en runda på köpcentrumet men hittade inget som var av intresse så blev i stället hem färd, stannade på mobila köpcentrum och handlade några varor. Åter i gen på vägen så svängde vi in till sjögestamotell och åt en jätte god luch.

Hemma en kort stund sen åter iväg för att kolla badrum och klinkers m.m säger bara hur mycket finns det egentligen det är som rena djungel att hitta ut ur detta. Men som sagt var måste ju besämma oss, har iallfall sagt till maken som gäran vill ha bubblebadkar hur många gånger om året kommer du att använda det???? själv vill jag ha ett vanligt badkar med lejontassar. Men tror nog att han började tänka till för dom sa likadant till honom  i butikerna vi var inne i.

Kakelplatttorna är vi ganska överens om vilka vi vill ha men färg jag kan tänka mig grått och vitt och han vill ha svart och vitt, men där vart han också lite inne på min bana igår får se. Men är ganska skönt att vi vet vilken sorts plattor vi vill ha.

Sen är det ju allt annat som tillkommer toa, handfat med skåp, dusch med dörrar m.m man fattar först inte att det är så mycket som tillkommer, men när man står där i butik får man panik finns ju hur mycket som helst att välja på rena djungel. Men som sagt var dax att sätta sig och skriva upp vad vi vill ha för snart är det försent. På lördag kommer det en  firma hit och tittar sen på onsdag kommer en till. Vet inte men kommer även att få kontakt med dom som bytte fönster hos oss dom skulle ringa nästa vecka, så 3 firmor har vi bokat med får väl se om det räcker. Så innan jag börjar jobba idag blir det några samtal till skattemyndighet för att se att firmorna inte har några anmärkningar.

Imorgon lördag så är det dax att fira dotterns man som fyllde 30år i går torsdag. Hoppas att han hade en bra dag.

Idag ser ut som om det skulle bli en fin dag också, i går var det jätte fint väder här skulle inte ha varit det men vi tackar för det fina vädret.

Ska väl ta och berätta för er kära vänner att jag ska bli mormor igen, känns jätte roligt men är ett tag till så väntan blir lång.



Tänkt att man ska få njuta av en sådan här tid igen längtar.


Hoppas nu inte att vi får bakslag på den här vintern, men tyvärr så skulle det väl bli kallt nästa vecka blir då synd om mina tulpaner som är på väg upp och dom sitter på norrsidan.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu har du stavat fel till djungel 3 gånger, så jag kände att jag måste lära dig att det ska va ett D först..;)

Kram på dig

2012-03-02 @ 11:49:21
URL: http://tjooffs.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja det är en djungel att hitta rätt badrum, dyrt är det oxå :)



Jag mår ok men är inte helt frisk. Har missat utbildningen den här veckan men förhoppningsvis så klarar jag av det ändå, ska få privatlektioner.

2012-03-02 @ 15:54:24
URL: http://rotthus.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Så söt han är :-)

2012-03-02 @ 19:26:42
URL: http://madelein.se
Postat av: Camilla

Jo,jag vet att det är en djungel av klinkers.

Men du ska se...pang...så vet du att den där är rätt.

Vad kul att du ska bli mormor igen. Grattis!!

Än får vi vänta på ett livstecken på några blommor. Vi har alldeles för mycket snö kvar.

Kram!

2012-03-04 @ 08:54:11
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0