Ringde!!!!

Igår innan jag gick till jobbet ringde jag till sjukhuset, kom  i kontakt med en sköterska hon pratade med mig en stund sen sa hon din läkare finns här. Så efter ca 5 min så hade jag min läkare i örat han sa att så här kan du inte ha det och tabletter mot illamående utan att veta vad det är var ingen lösning tyckte han. När han pratat en stund sa han att dom fick hitta en tid åt mig så jag kunde få komma upp, galan ska kollas upp likaså levern ev så måste dom göra en undersökning på min magsäck och det är inget jag har så stor lust med men måste jag så får det gå. Säger bara hoppas dom får ordning på denna magen är trött på att må så här. Jag som hade mått så bra en period okej magsmärtor har jag alltid haft med det tillhör sjukdommen, men inte en massa spring på toan.

Igår var det tufft på jobbet orkar knappt jobba.. Tisdagar är den tuffaste dagen på hela veckan den skulle jag vilja hoppa över. Vi har nu 25 barn inskrivna och då är vi oftast 3 som jobbar en har hand om köket så barngruppen är vi 2 personal. Igår så var det även inskolning på 2 st barn så det vart att jag fick ta 3-4 åringarna att gå ut med det var 9st och det är lite jobbigt att ge si ut själv man vet att vissa barn använder inte sina öron. Men som jag sa åt gruppen innan vi gick ut att den som inte lyssnar åker in dét gick bra ett tag sen började en del spela över gav dom mina varningar sen åkte dom in. Dom åkte pulka och stjärtlapp men när man börja springa och hoppa i pulkan så dom bara flyger då är det droppen, försökta förklara för dom att dom kunde så i bakhuvudet men som sagt var dom lyssnade inte så til slut hade jag 7 barn ute. Pratade med föräldrarna om varför jag skickat in dom, men dom tyckte som jag att det är ju livsfarligt att göra så och det var tur att jag är uppmärksam på det tyckte dom, för hjälm hade ju ingen på sig.

Idag jobbar jag hemma med mina 7 dagbarn blir lite lugnare och jag känner att då hinner man med barnen på ett annat sett. Men nu har jag inte haft en liten tjej på en hel vecka får se hur hon blir i dag när mamma lämnar henne. Jobbar nu Onsdag och Torsdag sen är jag ledig 3 hela dagar det ska blir skönt.

Ni får ha en jätte bra dag alla mina läsare.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tråkigt att du mår som du gör. Men vad bra att du kollar upp det.

Kram!

2012-02-08 @ 08:20:46
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0