Regn!!!!

Vilket toppen väder vi har idag regn, men hellre det än snö. Vill inte ha snö för än julafton då får det komma en del.

Igår var jag hos dottern, dom har ju flyttat så det är några kartonger som ska packas upp, så jag hjälpte till med några stycken. Måste ju få bort lite innan lillen kommer, men den verkar inte vilja titta ut till denna värld.


Imorgon blir det först träning det ska bli skönt var ju ett tag sen jag var på gymmet. Sen blir det att åka på 50-årskalas min bror börjar bli gammal.

Söndagen ska det bli städen om inte krabaten tittar ut då men den håller sig väl kvar under helgen också.

Håller nu på med bakning och det var ingen rolig start på morgonen när man vill komma igång. Gör iordning degvätskan lägger i jästen i maskinen, sätter på knappen inget händer byter kontakt inget händer, hm vad är nu detta hämtar en skarvsladd inget händer går ut i allrummet testar kontakten där inget händer maskinen är död.
Bara att sätta igång att använda sina händer tummarna ställer sig åt ett håll långfingret åt ett annat ajjj ajj så ont det gjorde och innan fingrarna kom till rätta. Men nu är degen på jäsning men blir nog ingen mer bakning av i dag. Hade tänkt göra både thekakor och lussekatter, men det får räcka med thekakor tror jag.

Ska ner till stan en sväng idag och se om jag kan hitta någon farsdagpressent och sen något till min kära bror, det blir nog inte så lätt.

På Måndag ska jag börja jobba igen det ska bli skönt, är ju inte helt på topp med rösten ännu men orkar inte gå hemma längre har ju blivet några veckor. Får bara undvika att höja rösten men tror barnen förstår det om jag pratar med dom om att dom måste lyssna.

Nej ska väl kolla om det är dax att baka ut thekakorna.






Kommentarer
Postat av: tess

Va jobbigt detta med rösten. man hittar ingen förklaring? Kroppen spelar oss hela tiden spratt och man förstår inte varför... jobbigt är de i alla fall och jag hoppas de ska gå bra att jobba för dig nu.



Jag ska själv iväg och jobba i helgen men känner mig trött och kroppen värker utan att jag förstår varför. Ska iväg på en timmes massage innan jobbet och det är så skönt..... men man borde ha varit ledig efteråt.



Hoppas du får en bra helg nu...

2010-11-12 @ 08:35:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du snart är bättre i halsen och tack för dina svar ang resan ,Jättebra får ta mej en funderare på om vi flyger igen.Känner att det skulle vara roligt atts e Europa på vägen ner förutom då det är natt då;)

Hos mej regnar dte med idfag blä nu känns det att det är november å fult!

kram å goo helg

2010-11-12 @ 11:15:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Thalina

Stackars dig som har ont i händerna.Hoppas det blir bättre snart. Ser att du har fullt upp men 50-årskalas låter skoj. Ha det gott och kram Thalina

2010-11-12 @ 17:34:49
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: tess

Massagen gav så mycket energi så helg jobbet gick som en dans... de va så skönt. Nu har jag dock värk igen men ahr tränat och gett mig fan på att nu ska de ge sig. Nej ingen förkylning eller så på G men de är ju de jag trott men min kropp beukar ju strejka...



Va jobbigt detta med hesheten men viktigt att man tar tag i de trots allt. Hoppas de gått bra att jobba för visst tar de på psyket att va hemma å inte veta och ja allt sånt.



Hoppas du får en bra start på veckan.

2010-11-15 @ 09:05:33
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0