Kväll!!!

Hejsan!!! Oj vad fort denna vecka gått bara 2 dagar kvar att jobba sen är det helg igen.

Undra vad vi får för helg väder? Antingen så blir det väl jätte kallt eller också en massa snö det har sägs att helgen ska bli mild men man vet aldrig litar inte på metrologerna.

Idag har har jag haft besök av ett gamalt dagbarn det var kul att träffas och den tösen hade lugnat ner sig jätte mycket, hon fyllde år idag så det kom en kladdkaka som vi skulle fika på idag och det var ju en höjd punkt för dagbarnen.

Imorgon så har jag ett dagbarn som fyller 3 år då får det bli lite glass och kex till mellis, hon fick välja maten tills imorgon och vad vill hon ha jo grillkorv och vad vill du ha till korven frågade jag " det vet jag inte svara hon" blir det det bra med potatismos frågar jag jo då det gick bra bara hon fick sin korv. Barn är helt underbara.

Igår hände en olycka när jag jobbade en kille på snart 3år springer i soffan vilket dom vet att dom inte får göra men livliga barn ja det är som det är, men iallfall springer han och tappar balansen och ramlar ner bland alla leksaker och hamnar med näsa på en bräda i soffa oj oj vad det blödde innan man visste var det kom någonstans ifrån men till slut såg vi att det kom från näsan och tungan, näsa blödde så det var svårt att få stopp på det och grabben mådde illa. Han höll på att svimma flera gånger vi var rädda för att han fått hjärnskakning man vet ju aldrig när bran faller. Vi försökte få tag på föräldrarna men det var inte det lättaste det tog ett par timmar då stog pappan i hallen och tog med sig sonen till vårdcentralen inget var brutet men han kommer nog att ha ont och bli ganska blå sa dom, pappan kom tillbaka med honom och han var som vanligt öm på näsan vara han men vad börjar med efter ett tag jo springa och då ramlar han igen slår i sin panna och den blev också blå så grabben var snygg när mamman hämtade honom på eftermiddagen. Idag råkar killen ut för en olycka igen nästa sida på pannan så han ser ut ja det är svårt att beskriva men tänk er två blåa horn i pannan och en näsa som är blå och svullen.

Ihelgen så ska vi försöka komma i väg till västegötland men blir det oväder så åker vi inte. Skulle ju ha firat Johan som fyller den 1mars men vi får ta honom lite längre fram och det blir betydligt längre fram om kring den 20 mars istället men han fyller inget jämt som tur är.

Ja det var några rader har inte hänt så mycket mer som jag kan komma på. Men ni får ha en bra kväll. Kram Susanne




Kommentarer
Postat av: Ulla

Vissa barn slår sig jämt, men det är sällan det blir så illa som för ditt barn, även om det kunnat varit värre. Vi hade en flicka på avdelningen som åkte in i ett av våra staket och bröt benet.

2010-02-24 @ 20:48:02
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: tess

Ja illamående e hemskt men ibland får man ju stå ut. Jag tror de berodde på min nya värkmedicin. Avstår den lite nu bara för att se.... Mår bättre men är inne i nån trötthetsfas igen. Jobbigt. Men de ger sig väl de med....



Hoppas du får en bra dag... kram på dig.



//tess

2010-02-25 @ 09:41:34
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0