Kallt!!!

Godkväll!!! Idag är det fredag härligt då är man ledig några dagar och det är väl tur eftersom det ska bli riktigt busväder, vi hade tänkt åka till Falköping med det blir inget av åker någon annan helg.

Idag har det varit så himla kallt och blåsigt snön bara yrde runt omkring en, så inte blev det en långvarig ute dag barnen började frysa efter ca 20 min så det blev inte längre en 45min ute dom små fick gå in  lite tidigare eftersom 1 personal var inne och lagade mat det har varit -7,4 hela dagen förutom nu när jag tittade hade vi -9 grader.

Min man var hos läkarn i Onsdag dom hittade inget på honom då med dom tog en massa prover på honom han fick lite slemlösande medel och en kortisonspray till näsa och den fungerade inte så jag tog en promenad ner till apoteket idag och dom fick ge ut en ny men då fick jag betala till chefen hade godkänt återlämningen hel sjuk tycker jag är det fel på en vara är det väl bara att ge ut en ny.

Eftersom vi inte kommer iväg till Falköping så får vi väl se om det blir någon träning för kommer det mycket snö så tar vi oss inte ut här ifrån.

Kommer det så mycket snö som dom sagt så vet inte vi var ska lägga all snö just för tillfället så kan vi inte köra in bilen i garaget det har blivet så mycket snö och i att bilen lever sitt eget liv när man ska backa in den i garaget och man vill ju inte förstöra bilen, så nu får den stå ute och det är trångt jag kan inte ha vagen ute på verandan så den får stå i garaget och då får det små gå bort dit en av dom tycker det är långt att gå.

Ja vad har kvällen att bjuda på tro inte mycket kan jag tänka det är ju mest os på tv och allt vill jag inte en del är roligt att titta på som skidor tycker jag är roligt curling inte helt fel heller men de andra sporterna kan jag vara utan.

Nu är det bara att invänta och se när Mikael kommer hem hoppas det inte blir allt försent vet ju inte med hur bussarna tagit sig fram idag, han ska sluta 19:30 så han bör vara hemma vi 19:50 men vi får se.

Det blev en citronsockerkaka bakat hade en halv citron kvar sen förra helgen, så nu har vi något att smaska på i helgen.

Nej kommer inte på mer att skriv om ni får ha en bra kväll och hoppas det inte blir för mycket snö.
Kram och god natt




Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Ja det snöar och snöar :-)

Ha en fin kväll

2010-02-19 @ 20:10:28
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Annica

Vi får hålla tummar och tår att det inte blir så mkt snö som de sagt.

Som sagt, ni tarv er snart inte ut..

Jag hoppas på en luuugn natt nu=)

Kram

2010-02-19 @ 20:29:54
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: tess

Å vilken perfekt sockerkaka.. säkert underbar god.



TACK för din röst.



ja tycker de e så härligt med vinter ja...



//Tess

2010-02-19 @ 20:42:16
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: margit

Gonatt, Susanne! Det var en härlig bild av citron kakan du bakat! Läcker!!

Jag låter bli att baka...för jag skulle bara äta upp den..ta en bit..o ta en bit till.och tillsist så var det slut. Dålig karaktär...

Hoppas att ni inte snöar inne...man kan ju börja oroas för det...som det snöar...

Kram!

2010-02-20 @ 00:46:11
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0