Åter regn!!!

Just nu sitter jag och tittar ut och vad gör det jo regnar igen, vill ha sol eftersom jag har semester nu.

Har varit ut och gått en promenad vi hade tur som gick ut tidigt eftersom regnet kom vet inte vad vi kommer att hitta på idag.

Igår var vi och firade Sandra och Anders först fick vi jätte god mat flygande jakob en av mina favorit rätter. Efter så öppnade dom paketern från oss.







Det var presenterna dom fick av Mig, Mikael, Annica o Johan.

Får nu se om det blir mycket bak, Anders ville baka matbröd och Sandra skulle baka bullar. 


Sen var det dax för fika, Sandra hade gjort en tårta som var jätte fin och god var den.





Tårtan var gjord med choklad bottnar, lemon curd och citronfromage och sen hade hon hällt i gul karamellfärg i grädden. Så nu har ni fått sett på vad jag gjorde i går.

Imorgon så ska jag besöka ett av mina dagbarn han har fått en lilla syster så jag ska dit på lite fika. 

Nej nu har jag inget mer att skriva om men ha en bra dag. Kram   

Kommentarer
Postat av: tess

Gud vilken fin tårta... såg ut som en perfekt bageri tårta verkligen...



Ja Sälen har varit bra har kommit hem nu.. å vi har mest haft regn tyvärr men lugna goa dagar på fjället har vi haft trots allt å barnen har varit nöjda. Skönt att vara hemma igen nu trots allt.



//Tess

2010-08-01 @ 15:28:32
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja ha... ja jag tyckte ju de såg ut som en profs tårta.. ler å då hade jag ju helt rätt. Synd man inte kan smaka på bilden... ser mycket gott ut å de lät liksom annorlunda å spännande.



Ja vi har haft de bra... mycket härligt måste ja säga... å ett miljöombyte är alltid bra trots väder. Stugan va jättebra så de har inte gått någon nöd på oss.



//Tess

2010-08-01 @ 19:18:25
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Pia

Hehe... jo då, lite mer än läsa har jag hunnit med. Jag har spenderat 2 veckor i Bulgarien och så har jag varit i min sommarstuga :)

Wao vilken fin tårta !

2010-08-01 @ 20:11:22
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: soffie

mmmm va god den tårtan ser ut,blir så himla fräsht med lemoncurd i,

Grattis till dem och vilka bra presenter de fick,

kram

2010-08-01 @ 20:53:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Snygg tårta, de lyckas alltid med mat o bak :)

2010-08-03 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0