SNÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godkväll!!! Här har det snöat sen jag kom hem och gissa om det har kommit mycket tror jag blir tokig på detta väder. Ja vad har gjort nu jo lagat mat till Mikael och sen ja det blev några tv-pogram som vi hade inspelat man måste ju se på det med. Här kommer recepten som jag lovade:

APELSINGRYTA    4port

ca 700gr ytterfile eller fläslfile
1 gul lök
1 burk vattenkastanjer, skivade
1 burk kokosmjölk
1 dl thai sweet chilisås
skalet av en liten apelsin
1 köttbuljongtärning
½ tsk salt


Strimla köttet, hacka löken. Fräs köttet ett par minuter.Lägg i lök och vattenkastanjerna. Lägg alla ingredienser i en gryta. Låt koka i ca 10 min. Red ev av med maizena redning. Servera men jasminris och stekta morötter. LYCKA TILL

Jag hade fläskfile och det gick jätte bra och tog inte lång tid att koka eftersom fläskfile är så mört. Vad som kommer att ske nu då är väl att vi har funderingar på att gå ut en sväng men är lite osäkra man vet ju inte var det kan vara halt och jag är rädd att ramla eftersom jag ramlade i nov och fick inre blödningar i vänster armen och jag är ännu inte bra och ramlar jag än gång till så kan det förvärra det avsevärt mycket. Nej man avvaktar och ser hur det blir annars får det bli tv och sen godnatt för min det har ju varit vaken ett tag. Ha en bra kväll vi hörs imorgon. Kram Susanne

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tack för receptet!

2009-03-02 @ 20:56:02
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon! nÅgot liknande blev vi bjudna på hos bekanta för ett tag sedan! Supergott!

2009-03-03 @ 05:29:42
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0