Blodig!!!

Hejsan !!! Ja då var denna dag slut den började kl 6 så grabben som kom kl 6 var trött så vi satte oss i soffan och läste en bok han var nära på att somna men kunde ju var faligt att somna. Sen ramlade in barn och ett blodigt barn fick jag på morgon han hade ramlat ner för sten trappan hemma oj så han såg ut trodde han slagit sig väldigt mycke men när mamman och jag hade fått tvättat honom  så såg man att det inte var så farligt. Det blev dax för frukost idag hade jag bara 5 frukost barn normalt så har jag 7 frukostbarn men det går bra med frukosten var och en har ju sin lådor med sig bara den en jag fixar till gröt åt.Frukosten klar disken är fixad kaffet är klart och fruksten är klar dax att byta blöjor och kissa de andra barnen på men skor och töjor sen iväg till lekparken vi har en ganska lång bit att gå när vi är i en av lekparkerna så min 2-åringar kan tycka det är lite jobbigt att gå blir gnäll emellan åt men jag kan förstå det, väl framme i lekparken leker barnen och vad händer jo en tös kommer fram till mig och har fått näsblod och det är ganska så mycket med så en av mina kollegor får gräva bort blodet ja det var 2 av syskonen det när ska den tredje komma men hon höll sig lugn så hon klarade sig idag. Dax att gå hem in iaffären handla lite potatis och ströbröd hem och fixa mat fisk och potatis stog det på matlistan bäst att följa den så man inte ljuger för föräldrarna Mikael skalade potatisen och jag stekte fixken mums tycket barnen där tog den maten slut bra att dom äter tycket jag mina dagbarn äter faktiskt riktigt bra och äter allt och grönsaker har jag bara en som inte äter jo majs går bra men dom andra äter allt så det är skönt. Nu är det lite sovtajm för 3 av barnen dom somnade fort  var väl trötta efter promenaden hem från lekparken. Sen är det dax för mellan mål vad mat dom äter dom gör ju knappt annat eller vad säger ni? Efter mellanmålet går vi ner till min lekpark där vi stanade tills alla barn gick hem, så nu är ddet tycst och lugnt hos mig känns lite väl tyst när det var full rulle på barnen. Kvällen blir väl som vanligt tv, det har ju blivet så mörkt på kvällarna det tycker jag är så tråkigt men vi går ju mot höst /vinter inget roligt att se fram emot men så är det. Kram Susanne




Nu blev jag sugen på en semla det är ju för tidigt att äta.




Så här ligger nog Sandra vi stranden, man blir lite avis.



Den här vill jag ska var framme imorgon och även i helgen.


Kommentarer
Postat av: My

Trodde det skulle stå att du ätit semla! Redan! :))

2009-08-27 @ 18:32:49
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack för grattiset. :)

usch, det var mycket blod idag.

Mmm, semla är mumsigt men kanske lite tidigt ja. :)

Kram och godnatt.

2009-08-27 @ 20:39:31
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Soffie

mmm vill med ha sol igen det har varit dåligt några dar hos mej,

är du fritidspedagog?

ha en goo kväll

2009-08-27 @ 22:53:39
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tess

Hej där... Jag hoppas in och önskar dig all lycka inför tisdagen. Hoppas allt ska bli bra och att du får lite svar och hjälp.



Här trallar det på och just nu ligger bloggen på sparlåga... men jag uppdaterar. Det är att svara på kommentarer som går lite segt...



Hoppas du får en skön helg trots allt... //Tess

2009-08-28 @ 13:42:13
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej hopp. Hoppas dagen är underbar! I morgon är jag tillbaka på riktigt med ny design och sånt, så förlåt att jag varit urkass på att svara på din kommentar ♥



Usch för blod :(

2009-08-29 @ 15:37:05
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: naddi

Tack s åmycket, det var den ;).

Tror nog vi alla ser fram emot soleeen ! :D

puss

2009-08-30 @ 00:46:10
URL: http://naaddi.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Vilken dag, ja det är fullt ös.. ar du sju barn själv varje dag?

2009-08-30 @ 10:06:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0